Amazon
Müxtəlif məhsul növləri ilə onlayn satış xidmətləri göstərən Amazon, 5 iyul 1994-cü ildə ABŞ-ın Seattle şəhərində qurulmuşdur. Şirkət adını dünyanın ən böyük çayı olan Amazon çayından alır. Amazon.com kitab satmaqla başlayan bir elektron ticarət pioneridir. Bu gün Amazonda DVD, musiqi CD, kompüter proqram təminatı, kompüter oyunları, elektron mallar, aksesuarlar və mebel kimi müxtəlif mallar satılır. Şirkət, həmçinin öz istehlakçı elektronikası məhsulları (Kindle elektron kitab oxuyucuları, Fire tabletləri, Fire TV və Echo) istehsal edir. Eyni zamanda dünyanın ən böyük bulud infrastrukturu xidmətidir (IaaS). Şirkət, həmçinin AmazonBasics markası altında USB kabellər kimi sadə məhsullar satır.
Amazon`un son illərdə əldə etdiyi ən böyük irəliləyiş, e-kitab oxuyan Kindle-i işə salmaqdır. Hal-hazırda Kindle 3 olaraq satılan cihaz, Amazon`nun bestsellerinə çevrildi. Bundan əlavə, Amazon veb saytında Kindle-də oxuna bilən çox böyük bir elektron kitab arxivi var. Dünyanın ən çox görülən alış-veriş saytlarından biri olan Amazon.com-un loqosundakı sarı ox təkcə təbəssümü deyil, həm də amazon.com-dan A-dan Z-ə qədər hər bir şey tapa biləcəyinizi söyləyən gizli bir simvoldur. Ayrıca Goodreads, a9.com, 43things.com, Audible.com, IMDb və Twitch.tv kimi böyük internet şirkətlərinə sahibdir.
Biznes modelləri 2020
“Son 20 ildə qəribə və diqqətəlayiq bir şey baş verdi” deyə Amazon-un qurucusu və icraçı direktoru Jeff Bezos 2019-cu il illik səhmdar məktubunda yazdı. Bezos, Amazon`un pərakəndə satışının 58%-i şirkətin özü deyil) üçüncü tərəf (3P) satıcılarından gəldiyini göstərən məlumatlar paylaşdı. Bu artımın çox hissəsi Amazon`un satıcılarına təklif etdiyi çeviklikdən qaynaqlanır.
Satıcıların platformada məhsulları satmaq üçün istifadə etdikləri altı məşhur Amazon biznes modeli var (aşağıda ətraflı verilib) və Jungle Scout-ın 1000-dən çox Amazon satıcısı arasında apardığı sorğu, satıcılarının əksəriyyətinin Amazon`da satmaq üçün istifadə etdiyi iş modellərinin pozulduğunu göstərir.
Şəxsi etiket: 71% (!)
Topdan: 26%
Pərakəndə Arbitraj: 20%
Onlayn Arbitraj: 15%
Damla atma: 8%
Əl istehsalı: 6%
(!) Qeyd: Bəzi satıcılar birdən çox iş modelindən istifadə edirlər, buna görə faizlər bununla ziddiyyət təşkil edir.
Altı fərqli Amazon iş modelinin fərqləri:
Amazon`dakı xüsusi etiket: Şəxsi etiket, öz markası və ya etiketində artıq istehsal edilmiş bir məhsulun yenidən adlandırılması / dəyişdirilməsi prosesidir. Walmart’ın Böyük Dəyər və ya Hədəfin Əsas Qalıcıları kimi markalar, hər ikisi də xüsusi etiket məhsullarına nümunədir.
Şəxsi etiket satmağın maliyyəti nə qədərdir? – Digər Amazon biznes modelləri ilə müqayisədə, özəl etiket çox vaxt ən bahalı üsuldur. Məxsus etiket satıcılarının 62% -i işə başlamaq üçün 2500 dollar və ya daha çox xərcləyir.
Şəxsi etiket nə qədər sərfəlidir? – Şəxsi etiket satıcılarının 55% -i aylıq satışlarda $ 5000 və ya daha çox qazanır və xüsusi etiket satıcılarının 65% -i Amazon`da satışın ilk altı ayında qazanc əldə edir.
Amazon`da pərakəndə arbitraj:
Pərakəndə arbitraj, onlayn satmaq üçün kərpic və pərakəndə satış mağazalarında ucuz və ya güzəştli əşyaları tapmaq üsuludur. Pərakəndə arbitraj satıcılarının Amazon`dan əldə etdikləri qazanc, məhsulu Amazon minus Amazon haqqı ilə sata biləcəyi qiymətlə məhsulun ilkin dəyəri arasındakı fərqdir.
Pərakəndə arbitraj satmağın maliyyəti nə qədərdir? – Pərakəndə arbitraj satıcılarının 51% -i Amazon`da satışa başlamaq üçün 1000 dollardan az pul xərcləyir və 30% -dən çoxu 500 dollardan az xərclədiklərini söyləyir. Bu məqalədə təsvir olunan altı modeldən pərakəndə arbitraj ən aşağı başlanğıc yoludur.
Pərakəndə arbitraj nə qədər sərfəlidir? – Pərakəndə arbitraj Amazon`da satışa başlamağın ən ucuz yolu olsa da, ən az qazanclıdır. Pərakəndə satış arbitraj satıcılarının 58% -i Amazon-da ayda 5000 dollardan, 21% -i 500 dollardan az qazanır. Ayrıca pərakəndə arbitraj satıcılarının 57% -i iş modelləri ilə qazanc əldə etmək üçün altı aya qədər vaxtın olduğunu və 57% -i məhsul marjlarının 20% -dən az olduğunu söylədi.
Amazon`dakı onlayn arbitraj: Onlayn arbitraj veb saytında və başqa bir bazarda satmaq üçün ucuz və ya güzəştli bir məhsul tapmaq üsuludur. Pərakəndə arbitraj kimi, Amazon`da onlayn arbitraj satıcılarının qazandıqları məhsulu Amazon minus Amazon haqqı ilə sata biləcəkləri qiymətdədir. Məhsulun ilkin dəyəri arasındakı fərqdir.
İnternet arbitrajını satmağın maliyyəti nə qədərdir? – Onlayn arbitraj satıcılarının 59% -i Amazon`da məhsul satışına başlamaq üçün 2500 dollardan az pul xərclədi, 27% -i 500 dollardan az pulla başladı.
Onlayn arbitraj nə qədər sərfəlidir? – Onlayn arbitraj satıcılarının 55% -i Amazon`da satmaqla ayda 5000 dollardan az pul qazanır. Bununla birlikdə, 27% ən az 1000-1000 $ arasında qazanır.
Amazon`da topdan satmağın maliyyəti nə qədərdir? – Topdan satıcıların 51% -i Amazon`da satışa başlamaq üçün 2500 dollardan az pul xərcləyib.
Amazon`da topdan satış nə qədər sərfəlidir? – Topdan satıcıların 60% -i Amazon`da satmaqla ayda 5000 dollardan çox pul qazanır. Topdan satıcıların 59% -i üçün qazanc həddi 20% -dən azdır.
Amazon Dropshipping
Amazon satıcısı öz məhsul inventarını saxlamadığı, lakin müştərilərin sifarişlərini birbaşa istehsalçı və ya təchizatçıya ötürdüyü bir iş modelidir.
Amazon`da dropship’in maliyyəti nədir? Dropship’in 62% -i Amazon`da satışa başlamaq üçün 2500 dollardan az pul xərclədiklərini, 25% -nin isə 500 dollar və daha az xərclədiyini bildirdi.
Amazon`da dropshipping nə qədər sərfəlidir? – Dropship’in 56% -i Amazon`da 5,000 dollar və ya daha az qazanır, 51% -i 11-25% arasındakı mənfəət həddini görür.
Amazon`da əl işləri məhsulları: Amazon`un əl istehsalı satıcıları, öz bazarında satmaq üçün öz məhsullarını (“əl ilə”) yaradan insanlardır. Nümunələr arasında zərgərlik, aksesuar, ev dekorasiyası və s.
Amazon`da əl istehsalı məhsulların maliyyəti nə qədərdir? – Amazon əl istehsalı satıcılarının 51% -i Amazon`da satışa başlamaq üçün 2500 dollardan az pul xərcləyib.
Amazon`da əl istehsalı məhsullar nə qədər sərfəlidir? – Amazon Handmade satıcılarının 55% -i Amazon`da mal satmaqdan ayda 5000 dollardan az pul qazanır. 19% -i ayda 500 dollardan az pul qazanır, buna görə Amazon biznes modelləri baxımından əl işi pərakəndə arbitrajdan sonra ən az qazanc əldə edərək ikinci yerdədir. Bununla birlikdə, əl işlərini satan satıcılar orta hesabla daha yaxşı marjalara sahibdirlər və 51% -i 11-25% arasında bir qazanc əldə edir.
Amazon – SWOT analizi
Güclü Yönləri – Daxili Strateji Faktorlar
- Güclü marka adı – Qlobal bir elektron ticarət nəhəngi olaraq şirkət güclü bir bazar mövqeyinə və uğurlu bir marka imicinə sahibdir.
- Brendin qiymətləndirilməsi – Interbrandın Global Brand Ranking 2019-a görə, şirkətin markası 125 milyard dollar olan marka dəyəri ilə 3-cü yeri tutur (Apple # 1 və Google # 2-dən sonra).
- Müştəri yönümlü – Amazon gündəlik ehtiyacları üçün ucuz qiymətlərlə çox sayda müştəriyə xidmət göstərir. Bu onu müştəri yönümlü bir marka halına gətirdi.
- Fərqləndirmə və yenilik – Şirkət tez-tez iddialı pilotsuz təyyarə çatdırılması xidməti və Withings Aura Smart Sleep Sistemi kimi məhsul çeşidinə və xidmət təkliflərinə yaradıcı fikirlər və yenilikçi əlavələr edir. Bu, digər şirkətlərdən fərqləndirmə yaradır.
- Xərclərə rəhbərlik – Hər şeyi onlayn sataraq fiziki pərakəndə mağazalarının saxlanmasına xərcləmir. Miqyaslı iqtisadiyyatlarla xərcləri səmərəli şəkildə idarə edir və inventarizasiya müddətini azaldır. Şirkət Evi Technologies, Thalmic Labs, Shoefitr, Portağal aşbazı və s. kimi bir çox şirkət ilə çoxsaylı strateji ittifaqlar qurdu. Aşağı dəyəri quruluşunu qorumağa kömək edən güclü dəyər zənciri sisteminə malikdir.
- Ən böyük məhsul seçimi – Şirkət, digər onlayn pərakəndə satıcılardan daha çox alış-verişdən ən çox istifadə etmək üçün onlayn müştəriləri cəlb edən geniş məhsul qarışığına malikdir. Amazon, Amazon.com Marketplace-də 562.3 milyon məhsul satdı.
- Üçüncü tərəf satıcıları – Saytlarında çox miqdarda trafikin olması səbəbindən bir çox üçüncü tərəf satıcılar məhsullarını satmaq üçün bu platformaya qoşulublar. Amazon (FBA) tərəfindən edilən məlumatlar, üçüncü tərəf satıcılarından 2 milyarddan çox məhsulun olduğunu göstərir.
- Get Global and Act Yerli strategiya – Bu strategiya Amazon`dan ən çox fayda götürdü. Şirkət, yerli elektron ticarət rəqibləri ilə rəqabət aparmağa kömək edən yerli tədarük zənciri şirkətləri ilə tərəfdaşlıq edir. Yerli ehtiyacları başa düşür və xidmətlərini ölkə mədəniyyətinə uyğun olaraq həyata keçirir.
Məsələn, Hindistanda istifadəçiləri daha çox məhsul axtarmağa təşviq etmək üçün “Aur Dikhao” bazar kampaniyasına başlamışdır.
3 əsas müəssisəyə daxildir…
- Bütün məhsulların uğurlu alınması, Zappos.com, woot.com, Junglee.com, IMBD.com və bir çox digər təşkilatlar Amazon üçün əhəmiyyətli gəlir və mənfəət əldə etdi.
- 3 əsas müəssisəyə daxildir – Amazon Marketplace, Amazon Web Services (AWS) və Amazon Prime, Amazon`un bir-birini işlədiyi və dəstəklədiyi 3 əsas müəssisədir. Bütövlükdə şirkət üçün çox böyük qazanc və fayda gətirirlər.
- Sənayedə ən yüksək gəlirlər – Bazar dəyəri 778.39 milyard dollardan yuxarı və illik gəliri 200 milyard dollardan çox olan Amazon, sektorda ən yüksək gəliri olan bazar lideridir.
- Üstün logistika və paylama sistemləri – Amazon yüksək səmərəli logistika və paylama sistemlərindən istifadə edir. Müxtəlif çatdırılma müddəti üçün düz qiymətlərə malikdir. Beləliklə, mal və məhsulların müştərilərə etibarlı, təhlükəsiz və sürətli çatdırılmasını təmin edir.
Zəif Tərəfləri – Daxili Strateji Amillər
- Asanlıqla simulyasiya olunan biznes modeli – Onlayn pərakəndə ticarət bu rəqəmsal dünyada çox yayılmışdır. Buna görə də, rəqiblər üçün Amazon`un biznes modelini təqlid etmək o qədər də çətin deyil. Az şirkət Amazon-a çətin anlar verir. Bunlara Barnes & Noble, eBay, Netflix, Hulu və Oyster və s. daxildir..
- Bir neçə bölgədə marjanın itirilməsi – Hindistan kimi bir neçə bölgədə, Amazon itki yaşadı. Müştərilərə pulsuz çatdırılma bəzi bazarlarda marj itkisi riskini artıran səbəblərdən biri ola bilər.
- Məhsul uçur və uğursuzluqlar – Kindle yanğın cihazı yaxşı inkişaf etməsə də, ABŞ-da Yanğın Telefonun işə salınması böyük bir səhv idi.
- Vergi qaçaqlığı mübahisəsi – Yaponiya, İngiltərə və ABŞ-da vergidən yayınma Amazon üçün mənfi bir populyarlıq oyatdı. Prezident Trump bu yaxınlarda Amazon-u sosial media şəbəkəsindəki vergilərə görə tənqid etdi.
- Vox, 2018-ci ilin İyul ayında Amazon-a qarşı işçi davranışı və iş yerləri haqqında mənfi hesabatlar dərc etdi. Zəif kondisioner, vaxtlı vanna otağı fasilələri və daimi video nəzarət işçilər tərəfindən edilən bəzi mənfi görüşlərdən biridir. Bu cür şeylər Amazon`un bazar nüfuzuna təsir göstərir.
Fürsətləri- Xarici Strateji Faktorlar
- Amazon, inkişaf etməkdə olan bazarlarda fəaliyyət göstərmək və ya genişləndirmək imkanı əldə edə bilər.
- Fiziki mağazalarını genişləndirməklə Amazon, böyük qutu pərakəndə satışçılara qarşı rəqabət qabiliyyətini artıra bilər və müştərilərin markaya olan marağını azaldır.
- Amazon, saxta satışları azaltmaq üçün texnoloji tədbirləri və korporativ siyasətini inkişaf etdirmək imkanlarına malikdir. Saxta satışlardan biri Amazon, saxta My Critter Catcher satarkən ortaya çıxdı. Məhsul orijinal məhsuldan 1 dollar az satıldı.
- Amazon əsasları kimi yerli markaların istehsalını genişləndirərək təkliflərini fərqləndirmək və mənfəət həddini artırmaqla geriyə inteqrasiya edə bilər.
- Elektron ticarət şirkətlərinin daha çox alışı şirkətin bazar payını artıra və rəqabət səviyyəsini azalda bilər.
Təhditlər- Xarici Strateji Amillər
- Amazon’un marka imicinə dair çox az müzakirələr oldu. 2010-cu ildə insanlar Amazon saytlarını “Sevgi və zövq üçün uşaq təlimatı: Uşaq sevənlər üçün davranış qaydaları” saytlarını açdılar. Kitabını satdıqlarını görəndə tənqidi reaksiya verdilər və boykot etdilər.
- Hökümət qaydaları bəzi kritik ölkələrdə Amazon şirkətlərinin ticarət əməliyyatlarını da təhdid edə bilər. Amazon Kuba, İran, Şimali Koreya, Sudan və Şiriyaya daşımır.
- Kiber cinayətlərin artması şirkətin şəbəkə təhlükəsizliyi sisteminə təsir göstərə bilər.
- Walmart və eBay kimi böyük pərakəndə şirkətlər ilə aqressiv rəqabət gələcəkdə Amazon-a çətin vaxtlar verə bilər.
- Təqlid etmək asandır, çünki bir çox yeni iştirakçı Amazonun biznes modeli ilə eyni bazara gəlir.
“E-Ticarərə Amazon-da Başlamaq” adlı silsilə şəklində olan məqaləmizin ilki üçün bura, ikincisi üçün isə bura daxil olun.